• Svar på de vanligaste frågorna angående våra tjänster och produkter.


SÅ GÅR DET TILL!

FAQS

a

FESTEN & RESTEN - FÖR TEMAFESTEN OCH VÅR JORD!

För oss känns det viktigt att kunna erbjuda ett hållbart alternativ till slit-och-slängevent.
Vi har istället uthyrningsartiklar i bra material som du hyr så länge du önskar.
Vi tänker på hållbarhet i det mesta vi gör och producerar, när det kommer till våra leverantörer och samarbetspartners.

Vi på Festen & Resten vill bidra till en gladare och festligare värld och det är vi stolta över. Därför väljer vi
att låta en del av vår vinst gå dit det gör stor skillnad. Så när du anlitar oss för ett event eller hyr/köper produkter
av oss så är DU med och bidrar till detta! Det tycker vi är en bra affärsidé!

a

VARFÖR HYR NI UT EVENTDEKORATIONER?

Vi på Festen & Resten tänker på hållbarhet i det mesta vi gör och producerar och vi älskar vackra
dekorationer och ju fler som får möjlighet att glädjas av dem desto bättre eller hur?
Därför tillhandahåller vi ett stort utbud av dekorationer för uthyrning till både privatpersoner som företag.
Allt från bordsdekorationer, textilier, unika möbler och innovativa belysningsalternativ till specialdesignade
backdrops och skyltar.

Vi har produkter och dekorationer som passar allt ifrån företagscocktailpartyn till trädgårdsbröllop.
Och det bästa av allt är att du slipper stå med 100 stolsöverdrag som du dagen efter eventet inte behöver.

a

HAR NI NÅGON BUTIK?

De allra flesta produkter som vi hyr ut eller säljer finns på webben men vill du klämma och känna
på våra dekorationer så går det bra att besöka vår lagerlokal som finns i Sörfors 127, utanför Matfors (den gamla butikslokalen i korsningen).

Du är välkommen att boka ett möte med oss/hos oss via mejl eller kontakta oss på telefon.

a

HUR GÖR JAG FÖR ATT BOKA ERT UTHYRNINGSSORTIMENT?

För att hyra av oss kan du antingen ladda ned vår bokningsförfrågan som kommer som PDF-fil. Den kan du antingen
fylla i online och mejla tillbaka till oss eller så skriver du ut den, fyller i den, scannar eller mms:ar den till
oss via mejl eller telefon. Det går även bra att ringa in din bokning.

Mejladress och telefonnummer finns under fliken Kontaktinfo.
Bifoga även en bild på din legitimation.

Bokningsförfrågan: Ladda ned pdf-filen här

a

KAN JAG KÖPA ERA PRODUKTER SOM NI HYR UT?

Om du är intresserad av att köpa några av våra produkter som vi hyr ut är det enklast att ringa eller mejla oss och fråga.

a

VARFÖR ÄR ER HEMLEVERANS SÅ DYR?

Vi är noga med att tänka hållbart i det mesta vi gör och det ska genomsyra hela vårt företag.
Därför klimatkompenserar vi genom att ta ut en högre kostnad för leveranser och transporter för produkter som våra kunder vill
få hem genom att anlita oss för utkörning.

a

HUR BETALAR JAG?

Vid högsäsong (sommar) sker betalning i förskott vid bokning till vårt plusgiro: 79 85 67-4 eller via swish: 1230183582.
Övrig säsong betalar du när du hämtar dina bokade produkter eller vid leverans, alternativt går det att välja faktura.
Men observera att du debiteras ingenting vid själva bokningsförfrågan utan det sker när bokningen är godkänd.

a

VAD BEHÖVER JAG MER VETA?

Innan du bokar några av våra produkter, läs noga igenom våra hyresvillkor.
För att du ska kunna hyra av oss måste du vara 18 år eller äldre, svensk medborgare och kunna visa upp svensk ID-handling.
Därför ska du alltid bifoga legitimation vid en bokningsförfrågan.

Hyresvillkor: Ladda ned pdf-filen här

a

BESTÄLLA TRYCKSAKER

Hos oss kan du beställa personliga och specialdesignade trycksaker. Allt ifrån placeringskort, tavlor, inbjudningskort
till större backdrops och affischer. Önskar du en skräddarsydd och unik design helt anpassad till ditt event eller företag?
Ring eller mejla och beskriv hur du tänker dig så fixar vi det!

Tryck: Hos oss kan du trycka upp dina trycksaker på vår storformatskrivare från Canon. Möjligheterna är stora och vi har ett
brett sortiment av papper i olika kvaliteter.
Alternativt håller du i kontakten med tryckeriet själv och då levereras tryckbara pdfer på allt beställt material.

Mejla till christine@festenochresten.se

a

BOKA DESSERT OCH TÅRTA

Unika och personliga tårtor till alla tillfällen!
Bakade från grunden med äkta ekologiska råvaror. Alla tårtor och bakverk är skräddarsydda efter dina önskemål och dekorationerna
görs för hand. Priserna kan variera beroende på råvaror, dekorationer och utförande. I priset för tårta ingår alltid en sockerpastafigur,
mindre dekoration, kantdekoration och text. Extra 3D-figurer kostar från 80 Kr. Vid många sockerdekorationer och blommor kan priset
bli högre.

Bokning av dessertbord sker via mejl:
Mejla till kristina@festenochresten.se

När du mejlar in din bokningsförfrågan anger du datum för ditt event, hur många bitar ni önskar,
eventuellt tema och färg samt kombinationer av smaker.
Vill du boka till fler än 20 personer eller bröllopstårta? Begär offert.
Vill du att vi kommer och ställer upp dessertbordet med tillhörande dekorationer debiterar vi 850 kr.
Vill du att vi är med på eventet och tar hand om servering med mera debiterar vi timpris á 850 kr/h.
Avhämtning och eventuell återlämning av dekorationer sker i vår lokal i Sörfors, Sörfors 127 Matfors.
Detta sker vid överenskommen tid, inte tidigare än 10.00. Återlämning sker vid nästkommande vardag om ej annat är överenskommet.

Betalning sker i förskott vid bokning till vårt plusgiro: 79 85 67-4 eller via Swish: 1230183582

Dessert- och tårtor: Ladda ned pdf-filen här

a